miercuri, 29 iulie 2009

Vacanta in trei la Viena - Prima zi

22 iulie 2009 ora 5.00 a.m.

Ne-am trezit cu greu, dupa cateva ore de somn. Eu am totusi un zambet de satisfactie in coltul buzelor pentru ca am avut un nou prilej de a dormi in sac, pe jos, cu pisica fosnind pe la capul meu.
Ca de fiecare data inaintea unui plecari simt cum mi se strange stomacul de emotie. Nu mi-e teama de zbor (pe care il astept cu nerabdare) ci de cat de bine va iesi vacanta asta (pe care cica eu am organizat-o), mai ales ca de plecam in trei: eu, Andrei si... Andrei (pe care, impotriva vointei lui, il voi numi de acum inainte Canibal :).
La 5.35 iesim pe usa ,nu fara a fi intr-o usoara intarziere la intalnirea cu Nea' Nelu (taximetristul de suflet al lui Andrei si al colegilor lui) si nu fara ca Andrei sa se intoarca dupa un rucsac uitat acasa (efort care ulterior s-a dovedit a fi inutil, dar asta este deja alta poveste).
Iata-ne peste 45 de minute ajunsi la Aeroportul Baneasa unde ne facem de lucru cu niste cafele si sandwich-uri in asteptarea orei 7 cand ar trebui sa inceapa check in-ul...in teoretie, pentru ca practic cei de la Skyeurope au intarziat vreo 20-30 de minute, ceea ce nu a perturbat in vreun fel orarul de sosire in Viena: "We are on time...as usual", spune pilotul la aterizare pe Flughafen.

Let there be holiday!

De la aeroport vienez, dupa ce ne-am cumparat Vienna Card de la biroul de informatii si am profitat de serviciile acestuia, ne-am suit in S8, trenuletul ce face conexiunea intre Flughafen si Landstrasse/Wien Mitte (si am fost uimiti de precizia cu care s-a respectat orarul). Am ales S8 si nu CAT-ul in primul rand datorita diferentei de prent dintre ceel doua: primul costa 3.6 E (iar cu Viena Card am dat doar 1.6 euro), pe cand celalat, undeva pe la vreo 6 E cu tot cu reducere. De la Wien Mitte ne-am continuat calatoria cu metroul spre Niederhofstrasse, stratia in apropierea careia se regaseste cazarea nostra.
Am ajuns la Kolpingsfamilie Wien Meidling aproape de ora 11.30, ne-am cazat imediat si am platit cei 315 E pentru 5 nopti in camera tripla. Am despachetat in graba, am facut dus, ne-am inarmat cu harti (eu), apa si rucsac (Andrei) si aparat de fotografiat (Canibal), dupa care am luat-o la pas (cu metroul) spre centru, la Volkstheatre (Teatrul Poporului, dupa cum m-a lamurit Canibal).


Imediat ce am iesit de la metrou am dat cu ochii de Justiz-palast (Palatul de Justitie) si ne-am indreptat curiosi intr-acolo.


Justiz-palast
Apoi am continuat plimbarea in cerc cu: Rathaus (Primaria):

Rathaus

Biserica Votiva, in care am prins si ultimele sunete de orga:

Biserica Votiva (fatada)

Biserica Votiva (interior)

Iisus-ul din Biserica Votiva

Biserica Minorita, in care nu am intrat, insa am observat ca gazduia o expozitie Da Vinci (care nu a facut obiectul concediului nostru :P)

Opera, admirata doar din exterior:


Hofburg, strabatut la trap printr-un soare nimicitor:

Hufburg (intrarea din Michaelplatz)


Intr-un final, usor obositi si dornici de a ne adaposti din calea soarelui ce ne ardea spinarile chiar in fata Hofburgului, am hotarat sa inchidem cercul refugiindu-ne in Naturhistor Museum (Muzeul de istorie naturala):

Acolo baietii s-au intalnit cu dihaniile lor preferate...

Pterodactilul, prietenul turistilor de pe litoral

Adevaratul dinozaur, stramosul adevaratului papagal

Buhele

....si parca am dat cu totii in mintea copiilor:
Leul nu s-a lasat convins sa-si vada de treaba lui pana nu s-a pozat cu Andrei.

Si ca sa incheiem ziua cum se cuvine, am luat o cina tipic vieneza, sub forma unui Durum (varianta locala a Shawormei noastre, dar facuta de arabi), "de la noi din cartier" (a se citi din preajma pensiunii unde am fost cazati).

4 comentarii:

  1. superbe pozele, felicitari!!!
    Tin neaparat sa te avem pe forum, deci invitatie speciala, :-) sper sa-ti placa:
    http://hoinarprinlume.forumcommunity.net/

    RăspundețiȘtergere
  2. de ce nu va inscrieti in ,,reteaua literara``peste 4000 de scriitori,poeti si critici literari-cu jurnale de calatorie
    cu respect

    RăspundețiȘtergere
  3. Muie le iehovisti, mormoni si atei!

    RăspundețiȘtergere
  4. La poza cu leul trebuia sa adopti o pozitie mai speriata, dar e bine si asa, frumoase fotografii, iar pentru adi sa-si posteze comentariile de genul ala prin alte bloguri de rahat care ii fac lui placere. V-am pupat.

    RăspundețiȘtergere